Daugėjo norinčių pasiskolinti bankuose ir per tarpusavio skolinimo platformas

Pirmąjį ketvirtį gyventojai užpildė mažiau paraiškų įvairių rūšių kreditui gauti. Labiausiai sumažėjo poreikis trumpalaikiam finansavimui nebankiniame sektoriuje. O paklausa išaugo bankiniams kreditams, kreditams per tarpusavio skolinimo platformas bei telekomunikacijų įmonių teikiamoms paslaugoms su atidėtu mokėjimu, rodo kredito istorijos sistemos „Mano Creditinfo“ duomenys.

Palyginti su 2016 m. sausiu-kovu, skolintis ketinančių vartotojų srautas išaugo bankuose ir kredito unijose, be to, telekomunikacijų įmonėse, kuriose gyventojai išsimokėtinai įsigyja įvairius prietaisus ir sudaro sutartis su atidėtais mokėjimais. Per metus taip pat išaugo vartotojų kiekis, norinčių pasiskolinti per tarpusavio skolinimosi platformas. Tuo pačiu laikotarpiu ketinimų skolintis skaičius sumažėjo lizingo ir vartojimo paskolų įmonėse bei smulkius kreditus teikiančiose finansų įstaigose.

Vertinant kredito besikreipusius vartotojus pagal paraiškos momentu turėtą kredito reitingą, daugiausia gerų klientų ketino skolintis iš bankų. 84% vartotojų, kurie I ketv. kreipėsi paskolos į bankus, teikdami paraišką turėjo kredito reitingą A, B arba C. Tarp pildžiusių paraiškas lizingo ir vartojimo paskolų įmonėse „gerus“ reitingus turėjo 71% vartotojų. Panašus procentas patikimų vartotojų kreipėsi ir į kredito unijas. Įprasta, kad smulkius kreditus teikiančios įmonės sulaukia mažesnio procentų gerų klientų. Kredito reitingus A, B, ir C turėjo 51% besikreipusių smulkaus kredito, o likusieji kreipėsi turėdami kredito reitingus D ir E, kurie reiškia prognozuojamą aukštą riziką.

„Atsakymas, kodėl į bankus kreipiasi daugiau patikimų vartotojų lyginant su smulkių kreditų įmonėmis, glūdi vartotojų pasiruošime. Bankiniai įsipareigojimai paprastai didesni ir ilgesniam terminui, pavyzdys – būsto paskola. Vartotojų sprendimas skolintis būstui paprastai nuoseklesnis ir labiau pasvertas – žmonės lanko renginius apie skolinimąsi būstui, iš anksto domisi savo kredito istorija ir kitaip ruošiasi didžiausiam gyvenimo pirkiniui. Nuoseklų pasiruošimą atspindi ir jų kredito reitingai. Tuo tarpu trumpalaikiam finansavimuisi vartotojai paprastai ruošiasi mažiau arba visai nesiruošia ir tą taip pat atspindi jų kredito reitingai“, – sako Andrius Bogdanovičius, kredito biuro „Creditinfo“ generalinis direktorius.

Su rizikingų vartotojų srautu susijęs ir atmetamų paraiškų procentas. T.y. kuo daugiau sektorius sulaukia rizikingų klientų, tuo daugiau paraiškų jis atmeta. Pavyzdžiui, smulkių kreditų įmonės I ketv. atmetė vidutiniškai 83% pateiktų paraiškų, kai daugiau klientų su „gerais“ kredito reitingais sulaukiantis lizingo ir vartojimo paskolų sektorius atmetė vidutiniškai 75% paraiškų.

Beje, Pasaulio bankas verslo klimato ataskaitoje „Doing Business“ Lietuvai skiria papildomus taškus už tai, kad finansų įstaigos turi galimybę kredito biure pasitikrinti atėjusio pasiskolinti kliento kredito reitingą.

Kredito biuras Creditinfo - Goštauto g. 40A, LT-03163 Vilnius, Lietuva
Įmonėms: +370 5 239 4131; Gyventojams: 1611 (0,43 Eur/min.) info@creditinfo.lt
Developed by Obscural