Bankai ir tarpusavio skolinimo platformos sulaukė daugiau norinčių skolintis

Šiemet per pirmąjį pusmetį vartotojai dažniau nei pernai ieškojo finansavimo bankuose ir tarpusavio skolinimo platformose, rodo kredito istorijos sistemos „Mano Creditinfo“ duomenys.

Per sausį—birželį vartotojai bankams ir kredito unijoms pateikė 10% daugiau kredito paraiškų nei metais anksčiau. Ketinusių skolintis per tarpusavio skolinimo platformas pagausėjo 21%.

„Naujų būsto paskolų lygis bankuose nebeauga. Tačiau bankai išlaiko kredito paraiškų augimą, pritraukdami norinčius gauti kitų rūšių finansavimą – kredito korteles, paskolas namų remontui ir vartojimo paskolas“, – sako Andrius Bogdanovičius, kredito biuro „Creditinfo“ generalinis direktorius.

„Mano Creditinfo“ duomenimis, sausį—birželį, palyginti su pernykščiu laikotarpiu, labiausiai – 31% – sumažėjo ketinimų skolintis iš smulkius vartojimo kreditus teikiančių bendrovių. Kreipinių į lizingo ir stambesnius vartojimo kreditus teikiančias bendroves lygis išliko panašus į pernykštį. Praktiškai nepakito ir vartotojų skaičius, ieškojusių finansavimo paslaugų telekomunikacijų salonuose.

„Smulkiausių vartojimo kreditų sektoriui didžiausią poveikį daro sugriežtintas reguliavimas. Tačiau paklausa trumpalaikiam finansavimui nedingsta. Dalis klientų migruoja, ieškodami finansavimo kitur: į bankus, lizingo, stambesnio vartojimo kredito bendroves”, – paaiškina A. Bogdanovičius.

Pasak A. Bogdanovičiaus, finansų sektoriaus tvarumas neatsiejamas nuo klientų portfelio kokybės. O kai kurie sektoriai sulaukia ženkliai didesnio rizikingų klientų srauto nei kiti. Pavyzdžiui, per sausį—birželį 74% bankuose finansavimo ieškojusių vartotojų turėjo „gerą“ kredito reitingą, t.y. A, B arba C.

Tuo pačiu laikotarpiu į telekomunikacijų bendroves finansavimo (pvz. planšetės išsimokėtinai) kreipėsi 71% gerų klientų. Tarp ketinusių skolintis lizingo arba vartojimo kredito bendrovėse gerų klientų dalis sudarė 53%. Mažiausiai gerų klientų – apie 20% – kreipėsi į smulkius vartojimo kreditus teikiančias bendroves.

Su padidintos rizikos vartotojų srautu susijęs ir atmetamų paraiškų procentas. Kuo daugiau sektorius sulaukia rizikingų klientų, tuo daugiau paraiškų jis atmeta. Pavyzdžiui, smulkių kreditų įmonės sausį—birželį atmetė vidutiniškai 8 paraiškas iš 10. Daugiau patikimų klientų sulaukiančiame lizingo ir stambesnio vartojimo kredito segmente pirmąjį pusmetį atmestos vidutiniškai 7 iš 10 paraiškų.

Pasaulio bankas verslo aplinkos tyrime „Doing Business“ Lietuvai skiria papildomus taškus už tai, kad finansų įstaigos turi galimybę kredito biure pasitikrinti atėjusio pasiskolinti kliento kredito reitingą.

MANO KREDITO ISTORIJĄ

Kredito biuras Creditinfo - Goštauto g. 40A, LT-03163 Vilnius, Lietuva
Įmonėms: +370 5 239 4131; Gyventojams: 1611 (0,43 Eur/min.) info@creditinfo.lt
Developed by Obscural